Działania & Produkty

Projekt CHECK & DESIGN wspiera nauczycieli w zdobyciu innowacyjnych cyfrowych metod i pedagogiki wykrywania fałszywych wiadomości w Internecie, opracowywaniu cyfrowych materiałów i narzędzi do nauki, wspieraniu efektywnego korzystania ze źródeł internetowych.
Celem projektu jest:
– Zwiększenia wykorzystania zasobów cyfrowych w edukacji i zwiększenie jego roli w zwalczaniu dezinformacji;
– Rozwijania kluczowych umiejętności uczniów, by stali się aktywnymi obywatelami;
– Wprowadzenie cyfrowej technologii edukacyjnej do wszystkich nauczanych przedmiotów w celu zmiany schematów stosowanych w edukacji klasycznej;
– Podniesienie świadomości uczniów na temat działań kulturalnych realizowanych na poziomie lokalnym.
W ramach projektu MOOC – The Massive Open Online Course do tworzenia podręczników cyfrowych nauczyciele będą zdobyć niezbędne umiejętności i narzędzia do wykrywania fałszywych wiadomości w Internecie i tworzenia środowiska współpracy szkół realizujących projekt.
Nauczyciele będą przekazywać kompetencje swoim uczniom, którzy będą testować i oceniać opracowane materiały. Uczniowie przeanalizują strukturę, zawartość, układy i elementy grywalizacji, aby ocenić możliwości ich wdrożenia do szkół.
Nauczyciele przeprowadzą badania dotyczące grupy roboczej Eurocities ds. kultury. Uczniowie będą zaangażowani w spotkania z lokalnymi decydentami odpowiedzialnymi za politykę kulturalną i edukacyjną związaną z projektami Eurocities.


Po wspólnym wydarzeniu szkoleniowym dla personelu nauczyciele będą mogli stworzyć wspólne środowisko uczenia się ze swoimi uczniami w celu opracowania cyfrowych podręczników.
Cyfrowe podręczniki wyjaśnią możliwości Eurocities w zakresie opracowywania polityki kulturalnej miasta (oraz wpływu na rozwój kulturalny i uczestnictwo młodzieży w lokalnej społeczności.
Po zakończeniu projektu zostaną zrealizowane następujące produkty:
1. Kurs MOOC dotyczący umiejętności informacyjnych dla nauczycieli i uczniów szkół partnerskich
Otwarte zasoby edukacyjne dostosowane do potrzeb uczniów, aby zwiększyć zdolność uczniów do wykrywania fałszywych wiadomości, śledzenia wiadomości, wyszukiwania źródeł informacji i zrozumienia procesów rozpowszechniania informacji.
2. Cyfrowy zestaw narzędzi do wspólnego uczenia się i nauczania
Twórcom przyświeca założenie, że kluczem do skutecznego i satysfakcjonującego uczenia się i nauczania jest korzystanie z narzędzi ICT do wspólnego uczenia się w szkole. Dla efektywnego wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych i dydaktycznych do szkół jest zapewnienie zgodności tych rozwiązań z wartościami nauczycieli oraz z podstawą programową i realnymi zadaniami szkoły, w tym z przygotowaniem uczniów do egzaminów.
Zostaną również zaprezentowane cyfrowe podręczniki stworzone w ramach lokalnych projektów pilotażowych i działań wirtualnych.


3. Europejski program nauczania cyfrowego
Badania porównawcze i rekomendacje dotyczące innowacyjnego cyfrowego programu nauczania skierowanego do nauczycieli szkół średnich.